post

TRX-ul sau antrenamentul suspendat

In forma sa cea mai simpla, Suspension Training se refera la ansamblul miscarilor unice bazate pe masa corporala  proprie . Aceste miscari sunt executate sub indrumarile unui antrenor in baza principiilor de functionare a antrenamentului suspendat .

Aceste noi miscari de antrenament se diferentiaza de exercitiile conventionale prin faptul ca mainile sau picioarele utilizatorului sunt  in general sustinute de un singur punct de ancoraj in timp ce restul corpului este in contact cu solul. Dupa cum reiese si din denumirea lui, TRX Suspension Training (Total Resistance eXercise Suspension Training ), TRX -ul este un instrument cu ajutorul caruia se efectueaza majoritatea exercitiilor in suspensie.

Aceste exercitii permit dezvoltarea fortei, rezistentei, mobilitatii, echilibrului, coordonarii, supletii, puterii si stabilitatii core-ului, datorita unei game largi de incarcare sub diferite unghiuri.

post

Ce inseamna functional training ?

Antrenamentul functional nu este un concept nou, revolutionar, ci mai degraba o reinterpretare a metodelor de antrenament traditionale, in context actual. In cateva cuvinte, functional training inseamna renuntarea la aparatele fixe si la greutatile foarte mari si antrenarea folosindu-se in principal greutatea corpului si miscarile libere sau accesoriile specifice.

Exercitiile folosite sunt bazate pe miscari pentru care corpul uman este construit, astfel ca acest tip de antrenament ne pregateste pentru orice tip solicitari de ordin fizic si pentru a ne indeplini cu usurinta sarcinile noastre de zi cu zi.

Practicarea functional training porneste de la un principiu simplu: exercitii prin care corpul se misca ne-restrictionat, fara limite. Instrumentele functionale permit evolutia in toate planurile de miscare si implica intregul corp. Conceptele-cheie din functional training sunt:

  • Miscari multi-plane – se lucreaza in toate cele 3 planuri de miscare
  • Miscari integrate – implica folosirea intregului corp
  • Miscari complexe – solicitarile au loc atat la nivel fizic cat si psihic

Pozitia principala de antrenament este din stand, deoarece singurul nostru punct normal de contact cu pamantul sunt picioarele, exercitiile de functional training fiind realizate cu ajutorul urmatoarelor instrumente: clopote, saci, scari, obstacole, rezistori de viteza, echipamente de box, mingii medicinale, banci, gantere, haltere, ViPR, TRX, si altele.

post

Ce este antrenamentul crossfit ?

CrossFit este un program de fitness, in sistem circuit, care are ca scop dezvoltarea puterii, musculaturii si imbunatatirea conditiei fizice avand la baza miscari functionale executate la intensitate mare.

Programele Cross Fit se bazeaza pe cele mai bune elemente dintr-o mare varietate de sporturi si metode de formare, pe care le combina intr-un antrenament prin care se dezvolta toate cele 10 domenii de fitness:

  • Cardiovascular / respirator / anduranta
  • Perseverenta
  • Forta
  • Flexibilitatea
  • Puterea
  • Viteza
  • Coordonarea
  • Agilitatea
  • Echilibrul
  • Precizia

CrossFit-ul creste nivelul de performanta in toate aceste domenii, fara a fi nevoie sa fie sacrificat unul pentru celalalt. Programul CrossFit implica miscari naturale variate imprumutate din gimnastica, haltere si atletism, efectuate la o intensitate ridicata. Acest tip de efort s-a dovedit a oferi cele mai bune rezultate si poate oferi cele mai bune solutii de antrenament, oriunde te-ai afla.